Insurans Rumah: Ini Yang Perlu Anda Tahu

Memiliki rumah adalah matlamat ramai orang. Rumah juga antara barangan yang paling berharga kerana harganya yang makin lama, makin tinggi. Bila rumah dah mahal dan berharga, insurans rumah harus menjadi keutamaan. Artikel kali ini akan menjelaskan segala info mengenai insurans rumah yang perlu korang tahu. 

Beli rumah bukan macam beli aiskrim, yang hari-hari kita boleh beli. Kebanyakkan kita hanya mampu membeli rumah sekali seumur hidup. Ramai juga yang menghabiskan usianya untuk membayar wang pinjamam perumahan yang boleh memakan bertahun-tahun. Rumah juga  merupakan satu pelaburan yang besar. Beli rumah satu hal, kelengkapan rumah pun boleh memakan kos yang tinggi. Tak kan lah kita nak tinggal dalam rumah yang kosong tanpa sebarang kelengkapan, kan? 

Apabila banyak wang digunakan untuk memiliki sebuah rumah, jadi adalah amat penting bagi setiap pemilik rumah memiliki insurans rumah.  Insurans rumah dapat melindungi rumah daripada risiko-risiko yang boleh terjadi seperti kes pecah masuk rumah, kebakaran, tanah runtuh dan banyak lagi. Kes-kes seperti ini sering kita lihat pada dada-dada akhbar. Ada yang rugi beribu ringgit disebabkan rumahnya rosak akibat bencana alam. Meskipun begitu, masih ramai yang tidak arif tentang insurans rumah ini. 


Best Life Insurance and Protection Plans.
Looking for the best life insurance and protection plans? Etiqa life insurance plans are designed to protect you and your loved ones. Do visit www.etiqa.com.my for more details.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *