5 TIPS MUDAH MULAKAN BISNES ONLINE

Sekarang ini ramai di kalangan kita yang gemar melakukan bisnes online, apatah lagi dalam keadaan ekonomi yang tidak stabil akibat pandemik Covid-19. Anda juga boleh mulakan perniagaan secara dalam talian untuk menjana pendapatan sampingan.

1. Jual produk orang lain atau dropship

Satu bonus jika anda mempunyai produk sendiri untuk dijual tetapi jika tiada, anda boleh sahaja menjual produk orang lain. Cari produk berkualiti, tidak memerlukan ruang yang luas untuk menyimpan stok, mudah dijual dan mempunyai jenama tersendiri. Jenama itu penting agar pelanggan tidak berasa ragu-ragu untuk membeli.

2. Bermula dengan modal kecil

Bisnes online memerlukan ilmu dan pengalaman. Jangan terlalu memikirkan tentang untung. Cuba mulakan perniagaan dengan modal yang kecil. Setelah berjaya dan mendapat permintaan tinggi, anda boleh meningkatkan modal sedikit demi sedikit.

3. Jual produk yang unik dan ‘trending’

Antara sebab pelanggan membeli produk secara online adalah kerana produk yang dijual sukar didapati di luar. Oleh itu, cuba cari produk unik. Tetapi jika anda ingin menjual produk yang sama, fikirkan kenapa produk anda istimewa dari produk lain sehingga dapat menarik hati pelanggan untuk membeli.

4. “Test market”

Sebelum menjual, buatlah ujian terlebih dahulu terhadap produk anda, samada ia barangan kecantikan, kesihatan atau barangan elektrik. Jangan keluarkan modal sebelum anda betul-betul pasti produk tersebut mempunyai nilai untuk dijual.

5. Pastikan keuntungan tinggi

Ketahui kos keseluruhan perniagaan anda iaitu modal,kos pembelian, penghantaran, pengiklanan dan lain-lain. Pastikan anda menjual produk yang mempunyai margin keuntungan yang tinggi.

BELAJAR TENTANG BISNES DAN MARKETING DI SINI

Hukum Tajwid Asas Yang Anda Perlu Tahu Semasa Mengaji

Setelah tahu bacaan huruf hijaiyah, selanjutnya perlu belajar hukum tajwid. Di dalam Alquran sendiri terdapat banyak jenis hukum bacaan tajwid yang harus kita perhatikan agar dapat membaca dengan betul dan tidak mengubah maksud. Berikut ini jenis-jenis hukum bacaan tajwid yang perlu kita tahu.

1. Jenis-jenis Hukum Bacaan Tanwin atau Nun Mati

Hukum tajwid untuk bacaan tanwin adalah hukum bacaan nun mati bertemu dengan salah satu huruf-huruf berikut ini:

– Izhar Halqi

Izhar halqi adalah hukum bacaan apabila nun mati atau tanwin bertemu dengan Alif atau Hamzah, Kha’,’Ain, Ha’, Ghain, Ha’. Cara mengucapkan izhar halqi harus jelas.

– Idgham Bighunnah

Hukum bacaan yang melebur dan disertai dengungan atau bererti memasukkan salah satu huruf nun mati atau tanwin ke dalam huruf Nun, Mim, Wau, Ya’.

– Idgham Bilaghunnah

Idgham Bilaghunnah bermaksud melebur tanpa dengung atau huruf nun mati atau tanwin bertemu huruf Lam dan Ra’.

– Iqlab

Iqlab adalah suatu hukum bacaan Alquran yang terjadi apabila nun mati atau tanwin bertemu dengan satu huruf saja yaitu huruf Ba’.

– Ikhfa Haqiqi

Ikhfa berarti menyamarkan, hukum bacaan ini berlaku apabila huruf nun mati atau tanwin bertemu huruf Ta’, Tha’, Jim, Dal, Dzal, Zay, Sin, Syin, Sod, Dhod, Fa’, Qof, Kaf.

2. Hukum Bacaan Mim Mati

Hukum bacaan ini pertemuan mim mati dengan huruf tertentu sebagai berikut.

– Ikhfa Syafawi

Ikhfa syafawi bukan nun mati yang bertemu dengan huruf ikhfa melainkan huruf mim mati yang bertemu dengan huruf Ba’.

– Idgham Mimi

Idgham mimi atau idgham mutamasilain terjadi ketika huruf mim mati bertemu dengan huruf mim dan cara melafalkan bacaannya tersebut adalah membaca huruf mim rangkap mendengung.

– Izhar Syafawi

Hukum bacaan ini terjadi jika mim mati bertemu salah satu huruf hijaiyyah selain huruf mim dan huruf ba’. Izhar Syafawi harus dilafazkan dengan jelas.

Semoga perkongsian kali ini bermanfaat kepada anda semua!

Anda mahukan bimbingan lanjut untuk lebih cepat belajar mengaji dan hukum tajwid?

Boleh rujuk pakar, Azdan Quranic Center untuk anda cepat mahir dalam menguasai kaedah dan teknik membaca al-Quran.

Cara Hidupkan Semula Bateri Kereta


Kereta tak boleh start secara tiba-tiba, bateri kereta kong dan tak tahu punca? Artikel ini ada jawapannya!

Panduan Hidupkan Semula Bateri Kereta Kong

Perkara pertama yang perlu dibuat adalah dengan membuat pemeriksaan tentang sambungan terminal bateri. Pastikan ia berada dalam keadaan baik dan sempurna seadanya.

Sebaiknya, anda perlu cuba gerakkan atau pusingkan sedikit demi sedikit sambungan terminal bateri tersebut untuk memastikan ia dalam keadaan elok.

Perlu diingatkan, sebelum anda membuat semua perkara ini, sila pastikan suis kereta telah dimatikan atau cabutkan kunci kereta terlebih dahulu.

Cuci Terminal Bateri

Terkadang pasti ada serbuk yang berwarna keputihan berada pada terminal sambungan bateri. Ia bukanlah luar biasa kerana kerap terjadi.

Apa yang perlu anda buat adalah dengan membersihkan semua serbuk putih tersebut supaya aliran elektrik mendapat laluan dengan lebih sempurna.

Buat Jump Start

Sila buat jump start pada bateri kereta sekiranya anda ada alat ini atau boleh pinjamkan jumper tersebut daripada rakan atau siapa saja.

Sebelum pemasangan kabel jumper dibuat, ada beberapa perkara penting yang perlu anda perhatikan sebelum melakukan jumpstart bateri, iaitu:

Kapasiti bateri yang memberi pertolongan untuk jumpstart haruslah mempunyai kapisiti yang lebih besar daripada bateri kereta sendiri.

Sekiranya kapisiti bateri pemberi bantuan tersebut lebih rendah, berkemungkinan litar pintas akan berlaku. Sila berhati-hati.

Sekiranya anda memandu kereta jenis Proton, sila elakkan untuk membuat jumpstart kerana ia boleh menyebabkan ECU kereta rosak jika tersilap langkah.

Anda harus biarkan enjin kereta tersebut dihidupkan dalam jangka masa 10 sehingga 30 minit untuk aktiviti pengecasan bateri terjadi.

Sila dapatkan bantuan mereka yang lebih pakar tentang bateri kong sekiranya kereta anda sarat dengan bahan-bahan elektronik

A SELANJUTNYA BERKENAAN BATERI KERETA DI SINI

Cara Daftar SSM Online (Pendaftaran Perniagaan Melalui ezbiz)

Bagi yang ingin memulakan perniagaan dan mendaftarkan syarikat di Malaysia, berikut dikongsikan panduan untuk mendaftarkan perniagaan di SSM. Panduan yang disediakan termasuk prosedur pendaftaran, syarat kelayakan, fi pendaftaran, panduan am, isi borang daftar SSM dan lain-lain.

Syarat Pendaftaran Perniagaan

  1. Pemilik hendaklah mempunyai kewarganegaraan Malaysia atau penduduk tetap
  2. Pemilik perlu berumur sekurang-kurangnya 18 tahun
  3. Hanya pemilik/rakan kongsi yang dibenarkan untuk mengemukakan permohonan

Jenis Perniagaan

  • Perniagaan Milik Tunggal : Perniagaan yang dimiliki sepenuhnya oleh seorang pemilik
  • Perniagaan Perkongsian : Perniagaan yang dimiliki oleh sekurang-kurangnya dua (2) hingga dua puluh (20) orang rakan kongsi

Prosedur Pendaftaran Perniagaan (Daftar SSM Online)

1. Layari Laman EzBiz SSM Untuk Membuat pendaftaran Online

Klik butang Sign Up untuk membuat pendaftaran baru. Masukkan maklumat-maklumat yang diperlukan

ezbiz ssm login 1024x576

Jika sudah memiliki akaun, isikan Username dan Kata Laluan serta kod verifikasi. Klik butang Sign In

2. Setelah melakukan pendaftaran secara online menerusi pautan di atas, buat pengesahan akaun di pejabat SSM berhampiran (perlu hadir)

  • Kad pengenalan perlu dibawa bersama
  • Pengguna akan dikehendaki untuk mengesahkan cap jari sebagai proses Pengaktifan ID (bagi tujuan keselamatan)
  • Pengesahan hanya perlu dilakukan sekali sahaja
  • Setelah proses pengesahan selesai dilakukan, barulah sistem EzBiz Online dapat digunakan untuk membuat pendaftaran serta pembaharuan perniagaan

TERUSKAN BACA LANGKAH SETERUSNYA DI SINI

Ini 5 Punca Sakit Tumit Yang Perlu Anda Hati-Hati

5 punca sakit tumit kaki paling biasa dialami

1. Berat badan yang berlebihan

Antara punca sakit tumit utama bagi seseorang individu adalah kerana mempunyai berat badan berlebihan.

Sekiranya anda mempunyai berat badan berlebihan daripada indeks jisim badan sihat (Body Mass Index, BMI) yang bersesuaian dengan diri anda, ini bermakna secara tidak langsung anda memberikan bebanan berat yang berlebihan kepada tumit kaki anda.

5 punca sakit tumit kaki paling biasa dialami

1. Berat badan yang berlebihan

Antara punca sakit tumit utama bagi seseorang individu adalah kerana mempunyai berat badan berlebihan.

Sekiranya anda mempunyai berat badan berlebihan daripada indeks jisim badan sihat (Body Mass Index, BMI) yang bersesuaian dengan diri anda, ini bermakna secara tidak langsung anda memberikan bebanan berat yang berlebihan kepada tumit kaki anda.

2. Pemakaian kasut yang tidak bersesuaian

Tabiat gemar memakai kasut yang bertumit tinggi pastinya sudah menjadi sebagai antara punca yang boleh menyebabkan sakit tumit kaki.

Sebenarnya pemakaian kasut tumit tinggi adalah tidak baik untuk kesihatan bagi seseorang individu wanita.

Ini kerana ia akan mengganggu postur badan individu tersebut yang mengakibatkan ia menjadi tinggi atau berjengket sepanjang pemakaian kasut bertumit tinggi.

Namun, malangnya, pemakaian kasut tumit tinggi dilihat sebagai satu lambang yang mendefinisikan erti elegan bagi seorang individu wanita.

3. Terdapat kecederaan pada tumit kaki

Sekiranya anda mempunyai sebarang kecederaan pada tumit kaki, ia boleh menjadi antara punca sakit tumit yang dialami.

Kewujudan retakan yang menyebabkan tekanan pada tulang tumit merupakan kecederaan paling kerap untuk berlaku.

Ia menjadi faktor kepada kesakitan yang melibatkan ketegangan pada otot, tulang dan ligamen pada bahagian tumit yang akhirnya menyebabkan anda merasa sakit.

4. Tumit terseliuh menyebabkan kaki sakit

Situasi apabila anda secara tiba-tiba mengalami tumit yang terseliuh juga boleh mengakibatkan rasa sakit pada tumit.

Ia bukanlah satu kecederaan yang serius dan boleh sembuh. Tetapi ia akan mengambil sedikit masa, dalam anggaran lebih kurang seminggu untuk pulih.

Namun dalam tempoh tersebut, pastikan anda menjaga setiap pergerakan kaki anda untuk mengelakkan ia daripada menjadi lebih serius atau kronik.

5. Sindrom terowong tarsal

Pada bahagian kaki, dikatakan terdapat satu terowong yang mana di dalamnya terdapat saraf yang menghubungkan bahagian tapak kaki.

Sekiranya saraf pada bahagian tersebut terhimpit disebabkan oleh beberapa masalah atau keadaan, bahagian tapak kaki yang turut melibatkan tumit akan mengalami kesakitan.

UNTUK KETAHUI LEBIH LANJUT BERKENAAN SAKIT TUMIT SILA KLIK DI SINI

Gastrik: Punca, Simptom dan Rawatan

Punca Gastrik

1. Jangkitan kuman Helicobacter Pylori

Jangkitan ini merupakan punca yang paling lazim menyebabkan radang astrik. H. pylori ialah bakteria yang menjangkiti dan menghakis lapisan perut, seterusnya membuatkan bahagian perut mudah terkena asid. Jangkitan ini biasanya tular daripada seseorang individu kepada individu lain, serta melalui makanan atau air yang tercemar.

2. Ubat tahan sakit

Penggunaan ubat tahan sakit seperti Aspirin dan Ibuprofen secara kerap boleh menyebabkan radang gastrik. Ubat ini mengurangkan pengeluaran prostaglandin, iaitu hormon yang menyebabkan kesakitan. Namun begitu, prostaglandin juga berfungsi bagi proses pengeluaran mukus perut untuk meneutralkan asid perut. Kekurangan hormon ini menyebabkan lapisan perut lebih mudah terdedah kepada asid perut.

3. Alkohol dan rokok

Pengambilan alkohol yang berlebihan serta merokok boleh mengakibatkan iritasi dan mengikis lapisan perut anda.

4. Tekanan

Setiap orang menangani tekanan secara berbeza, tetapi kegelisahan atau tekanan kronik boleh menyebabkan ketidakupayaan badan untuk bekerja dengan cekap. Tekanan ini juga boleh menyebabkan seseorang mengalami pelbagai gejala atau keadaan, termasuk gastrik akut.

5. Usia tua

Orang dewasa yang lebih tua mempunyai risiko radang gastrik yang lebih tinggi kerana pertambahan usia membuatkan lapisan perut cenderung untuk menjadi lebih nipis. Ini membuatkan mereka lebih mudah untuk dijangkiti kuman H.pylori.

6. Penyakit autoimun

Autoimun ialah keadaan di mana sistem imun menyerang sel badan. Bagi radang gastrik, ini berlaku apabila badan menyerang sel-sel yang membentuk lapisan perut. Reaksi ini mengganggu fungsi normal pelindung perut dan menyebabkan berlakunya radang gastrik. Contoh penyakit autoimun yang boleh menyebabkan radang gastrik termasuklah penyakit Hashimoto, Diabetes Jenis 1 dan kekurangan Vit B-12.

BACA SELANJUTNYA DENGAN TEKAN DI SINI

The Advantages of Plastic Container

Since its mass production from the 1950s, plastics were regarded as the “wonder material”. Though considered as an environmental problem today, it will be difficult for other materials to take their place. Plastics are cheap, light, strong, tough, and do not corrode. That is why plastics are suited not only for producing plastic containers but other everyday products as well. Below are some of the advantages of plastic containers.

Formability:

Plastics are great materials when it comes to formability. Plastics can be molded, cast, rolled, pressed, stamped, extruded, and so on. They can be formed into complex shapes including those that are difficult or impossible for other materials. The dies and tools used to form plastics are also easier to make. Forming plastic containers does not require as much pressure as that of glass or metal containers forming.

Resists degradation from chemicals and water:

Plastic containers do not corrode or degrade the same way as metals. Metals develop rust which weakens the structural integrity of the container. Rust also poses a threat of product contamination, especially for food and pharmaceutical products. Only a few materials can compare to the degradation resistance of plastic. An example is glass which has many limitations when used as containers.

Lightweight:

Plastics have densities around 0.8 to 1.5 times that of water. Steels have densities of around 7.8 times while glass and ceramics are around 2 to 3 times. This just shows that plastics are significantly lighter than metals and glass for the same application. Moreover, some plastics are engineered to have a high strength-to-mass ratio. Containers made from these plastics have thinner walls which further reduces their mass.

Can be made extremely flexible to high strength:

Plastic containers can be made from different types of chemicals and through various processes. Each type of plastic has its inherent mechanical properties. These properties are modified by compounding special additives that can improve its flexibility and strength. Examples of these additives are glass and carbon fibers. Adding fibers into a plastic matrix creates a composite material with better tensile and flexural strength.

High impact and tear resistance:

Plastics are made from long, chained molecules that arranged themselves in crystalline structures or amorphous structures. Their structure gives them their inherent elasticity. Plastics do not fail easily through brittle fracture and cracking. Tearing is an issue that is resolved by including additives or by using a polymer base with high tensile strength.

Good aesthetics and surface characteristics:

The appearance of plastic containers is fully customizable. Plastic containers can be made into clear, translucent, or fully opaque products. They can also have different colors by adding pigments. When it comes to surface characteristics, plastics have a variety of finishes and textures without using expensive secondary operations.

READ MORE ABOUT THE ADVANTAGES OF PLASTIC CONTAINER BY CLICKING HERE

Insurans Rumah: Ini Yang Perlu Anda Tahu

Memiliki rumah adalah matlamat ramai orang. Rumah juga antara barangan yang paling berharga kerana harganya yang makin lama, makin tinggi. Bila rumah dah mahal dan berharga, insurans rumah harus menjadi keutamaan. Artikel kali ini akan menjelaskan segala info mengenai insurans rumah yang perlu korang tahu. 

Beli rumah bukan macam beli aiskrim, yang hari-hari kita boleh beli. Kebanyakkan kita hanya mampu membeli rumah sekali seumur hidup. Ramai juga yang menghabiskan usianya untuk membayar wang pinjamam perumahan yang boleh memakan bertahun-tahun. Rumah juga  merupakan satu pelaburan yang besar. Beli rumah satu hal, kelengkapan rumah pun boleh memakan kos yang tinggi. Tak kan lah kita nak tinggal dalam rumah yang kosong tanpa sebarang kelengkapan, kan? 

Apabila banyak wang digunakan untuk memiliki sebuah rumah, jadi adalah amat penting bagi setiap pemilik rumah memiliki insurans rumah.  Insurans rumah dapat melindungi rumah daripada risiko-risiko yang boleh terjadi seperti kes pecah masuk rumah, kebakaran, tanah runtuh dan banyak lagi. Kes-kes seperti ini sering kita lihat pada dada-dada akhbar. Ada yang rugi beribu ringgit disebabkan rumahnya rosak akibat bencana alam. Meskipun begitu, masih ramai yang tidak arif tentang insurans rumah ini. 


Best Life Insurance and Protection Plans.
Looking for the best life insurance and protection plans? Etiqa life insurance plans are designed to protect you and your loved ones. Do visit www.etiqa.com.my for more details.

5 Rawatan Kulit Sensitif Yang Anda Boleh Lakukan Di Rumah

Kulit sensitif merupakan satu kondisi yang boleh berlaku kepada semua lapisan usia, daripada bayi hinggalah ke orang dewasa.

Ada yang menghadapai masalah ini disebabkan oleh genetik.

Ada juga individu yang mengalaminya kerana faktor lain seperti alahan.

Jenis kulit sensitif ini memerlukan usaha yang banyak untuk menjaga dan merawatnya.

Artikel ini akan bantu anda yang mempunyai masalah ini untuk merawatnya di rumah.

5 Cara Merawat Kulit Sensitif Di Rumah

Walaupun kulit sensitif memerlukan usaha yang banyak untuk menjaganya, anda tidak perlu berhabis duit untuk merawatnya.

Hal ini kerana terdapat pelbagai cara yang anda mampu lakukan untuk merawatnya di rumah.

1.  Pelembab kulit

Pelembab kulit mampu bantu mengurangkan iritasi dan kulit kering.

Anda perlu menggunakan pelembab kulit yang mempunyai bahan hypoallergenic.

Selain itu, minyak seperti shea butter dan minyak kelapa dara juga mampu membantu.

2.  Waktu mandi

Mandi terlalu lama mampu menyebabkan kulit kering dan tidak selesa terutamanya jika anda mempunyai kulit sensitif.

Oleh itu, anda dinasihatkan untuk mengurangkan waktu mandi.

Cukup bagi anda mandi selama 10-15 minit sahaja.

3.  Suhu air

Suhu air sewaktu mandi atau membasuh tangan dan muka juga perlu diawasi.

Elakkan mengguna air panas sebaliknya gunakan air sejuk atau air suam.

4.  Jauhi bahan penyebab iritasi

Anda perlu peka akan bahan yang anda gunakan.

Jauhi bahan yang mengandungi bahan iritatif seperti alkohol dan retinoid.

Sebaliknya, gunakan bahan yang bebas sabun dan bebas pewangi.

5.  Uji bahan pada kulit

Sebelum menggunakan sebarang produk, produk tersebut perlu diuji pada sebahagian kecil kulit anda.

Disarankan uji produk pada bahagian kulit yang mudah ditutup seperti di belakang telinga atau sisi leher.

Ujian ini mampu menunjukkan sama ada kulit anda sensitif pada bahan tersebut ataupun tidak.

Produk Semulajadi TROPIKA

Banyak produk di pasaran mempunyai bahan kimia yang tidak sesuai untuk individu berkulit sensitif.

Yang lebih menakutkan adalah apabila bayi atau anak kecil anda mempunyai kulit sensitif.

Hal ini kerana mereka mempunyai kulit yang lebih halus dan lebih sensitif dari org dewasa.

Sebab itulah produk TROPIKA menjadi pilihan ramai kerana kami menggunakan bahan semulajadi seperti minyak kelapa dara dan herba tropika.

Jangan risau kerana produk TROPIKA selamat digunakan di mana setiap bahan produk yang dihasilkan dihantar ke ujian makmal.

Hal ini bagi memastikan ia selamat digunakan.

Tidak percaya? Cubalah produk TROPIKA dan saksikan keberkesanannya sendiri.

Layari laman web TROPIKA sekarang!

#1 MALAYSIA’S BEST POOL CLEANING SERVICE

Do you have a pool in your home or perhaps consider having one? Or are you surveying for the best pool cleaning service in Malaysia? 

You’re in the right place as we are here to introduce you to a trusted cleaning agent that will ensure your pool stays clean and well-kept! 

Having a pool in your backyard has a lot of advantages but it also comes with a set of responsibilities as you have to make sure it’s always clean, functions well and safe for your family to use.

Therefore, continue reading this article to learn more on the importance of cleaning your pool regularly, how often you should clean it and the ways to do it.

THE IMPORTANCE OF CLEANING YOUR POOL

  1. It Provides a Safer Environment

Treating your pool regularly does not just offer a clear and clean look but it is also essential for your health.

The reason for that, dirty water can lead to serious health repercussions like swimmer’s itch, a skin irritation caused by parasites in untreated water.

Bacteria build-up could also contaminate the water and cause eye, ear, and throat infections as well as diarrhea, stomach cramps and vomiting if the water is swallowed. 

  1. It Saves You Money

In addition, cleaning your pool on a weekly basis can save you a lot of money in the long run as well-maintained pools have fewer problems and require fewer repairs. 

That’s because when being well-maintained, pools have a much longer lifespan. For instance, pools with vinyl liners that are well looked after should last more than 20 years.

There is also far less chance of something going wrong with your pool with regular debris removal, water and filter treatment.

  1. It Keeps Your Outdoor Living Space Functional

Keeping your pool in good working order is not just important to improve aesthetic and sanitary maintenance, it is also necessary to ensure your outdoor space as a whole is able to function better.

Having a well-kept pool will allow you to enjoy your family time in the pool and relax, which leads to the enjoyment of all your outdoor activities. 

After all, clean water is a must whether you plan to have a swimming party followed by a barbecue with friends or simply relax poolside with a coffee after a dip.

WAYS TO KEEP YOUR POOL CLEAN

To have a clean, well-functioning pool, make sure you include these steps into your pool maintenance schedule.

  1. By using a pool net, carefully skim debris off the top of the water. You might need to do this every day depending on the weather and the proximity of your pool to trees.
  2. Clean your pool’s floor and walls thoroughly every week. You can use a pool brush and a vacuum or a robotic pool cleaner for an easier alternative.
  3. Clean out the skimmer and pump baskets before making sure the filter is working well. A clogged filter will need to be cleaned.
  4. Test and adjust as necessary the chlorine, alkalinity, and pH levels of the pool water. Once they’re all balanced, you’ll need to shock your pool and add an algaecide.

However, if you have a busy schedule or don’t have the time to keep up with regular pool maintenance, the best decision is to hire a professional to take care of it for you.

THE BEST POOL CLEANING SERVICE IN MALAYSIA

pool cleaning service

Worry less about finding the perfect company to fulfil your pool cleaning needs as Aresix Sdn. Bhd is ready to help!

Founded in 2018, Aresix Sdn. Bhd. is a leading professional cleaning service agency in Malaysia that provides cleaning services with high levels of reliability and responsiveness. 

At the most reasonable prices, you can trust Aresix to deliver you the highest standards of quality and cleanliness. 

We have also developed a service delivery model to make your life easier which includes:

  1. Personalised Service: Your needs are our number one priority, tell us your problems and we’ll solve them.
  2. Bond & Communicate: We assist you throughout the contract to understand your needs first-hand.
  3. One Stop Shop: Our services are inclusive of cleaning and hygiene services with consistent quality.
  4. Valued Team: In ensuring that you get the best services from us, we put a lot of effort in selecting the right people.

Some of the cleaning services we provide are residential, commercial, upholstery, pool, floor, renovation, disinfection and kitchen cleaning. 

Furthermore, Aresix carries Liability insurance and Workers’ Compensation coverage to protect you against damaged property or injury while property performing cleaning services.

Contact us now to help clean your pool!